Centrul școlar pentru educație incluzivă - Albatros Constanța

Proiect „Sprijinirea sistemului educational special prin portal educational dedicat“, SMIS 4422

   In cadrul Cererii de propuneri de proiecte strategice P.O.S.C.C.E., lansata in data de 20 august 2008,
Unitatea de Management a Proiectelor cu Finantare Externa (U.M.P.F.E.) a depus proiectul strategic: “Sprijinirea sistemului educational special prin portal educational dedicat”.
Obiectivul general al proiectului l-a constituit dezvoltarea si stimularea sistemului educational special
pentru a facilita  copiilor cu cerinte educative speciale (celor cu deficiente mentale in particular) o intelegere mai buna a mediului si a societatii  in care se dezvolta, cat si pentru a asigura integrarea acestora si participarea activa si responsabila la viata sociala.
In cadrul proiectului s-a urmarit:
  • dezvoltarea si implementarea de lectii educationale destinate elevilor cu cerinte educationale speciale, tinand cont de cerintele programei speciale, de particularitatile acestui grup de copii si aliniate la standardele internationale de curriculum si calitate si la principiile unei educatii inluzive;
  • deprinderea unor abilitati de baza in ceea ce priveste utilizarea mijloacelor TIC si a resurselor si facilitatilor oferite de Internet de catre elevii cu cerinte educationale speciale;
  • dezvoltarea profesionala a cadrelor didactice pentru utilizarea TIC ca resursa de predare si integrarea acesteia in educatie;
  • cresterea capacitatii la nivel central si local de administrare a solutiilor software dedicate imbunatatirii proceselor educationale la nivel de insitutie de invatamant.
Beneficiile dezvoltarii si implementarii unui sistem de eLearning pentru elevii cu cerinte
educationale speciale – in particular pentru cei cu deficiente mentale, sunt numeroase, un astfel de sistem:
  1. permitand cadrelor didactice sa  modeleze curriculumul in jurul nevoilor personale ale elevilor cu CES;
  2. permitand elevilor cu CES sa invete la timpul lor, in ritmul lor si in mediul lor;
  3. oferind elevilor cu CES accesul la materiale educationale dezvoltate in conformitate cu cerintele educationale specifice.
In acelasi timp, utilizarea computerului in procesul de predare-invatare la clasele cu copii cu nevoi speciale duce la:
  • o concentrare sporita din partea elevilor cu CES si deprinderea unor abilitati de invatare de baza;
  • o facilitare a trecerii de la un subiect la altul, in cadrul lectiei;
  • furnizarea unui feedback prompt elevului si incurajarea acestuia dupa fiecare etapa parcursa/ fiecare pas realizat;
  • facilitarea accesului la informatii inclusiv pentru elevii cu dislexie, tinand cont de posibilitatile variate de reprezentare multi-media ale aplicatiei implementate (imagini, sunete etc);
  • cresterea gradului de autodeterminare al elevului, al independentei acestuia si nu in ultimul rand al capacitatii de integrare, prin declansarea de schimbari pozitive la nivel de relatii inter- si intra-personale, al abilitatilor senzoriale etc.
Tehnologiile evolueaza punand la dispozitie utilizatorilor o functionalitate crescanda, in timp ce
aplicatiile software devin din ce in ce mai inteligente si receptive pentru cel care le utilizeaza. Luate impreuna, aceste caracteristici pun la dispozitie noi oportunitati pentru elevii cu CES de a-si personaliza accesul la resursele de invatare digitala in scoala si in afara ei. 
Formarea beneficiarilor
CENTRUL SCOLAR PENTRU EDUCATIE INCLUZIVA „ALBATROS” CONSTANTA a participat  in cadrul proiectului „Sprijinirea sistemului educational special prin portal educational dedicat“, SMIS 4422, co-finantat prin Fondul European de Dezvoltare Regionala, implementat de catre MINISTERUL EDUCATIEI NATIONALE SI CERCETARII STIINTIFICE, prin UNITATEA DE MANAGEMENT AL PROIECTELOR CU FINANTARE EXTERNA in scopul cresterii calitatii procesului de predare in beneficiul elevilor.
Utilizarea portalului https://scolispeciale.edu.ro din cadrul proiectului are ca scop imbunatatirea
calitatii educatiei, reducerea abandonului scolar si promovarea  drepturilor elevilor si implicarea civica a acestora in activitati scolare. S-a promovat  competitivitatea si a adaptabilitatea elevilor prin invatare activa si deschidere la nou.

 

 


 
 
Inapoi